1...


« Ana Sayfa  
.
 

HABER GÜNDEMİ

Haber Kategorileri

12.01.2010 tarihinde eklendi

RENAULT CLİO KRİZİ

Fransa ile Clio krizinde Sarkozy devreye girdi Fransız La Tribune gazetesinin geçen cuma, Renault'nun yeni "Clio 4" modelini Fransa'daki Flins tesislerinde değil, tümüyle Bursa'da üretme kararı aldığını duyurması üzerine patlak veren kriz Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'i harekete geçirdi. Le Figaro gazetesinin verdiği habere göre; Cumhurbaşkanı Sarkozy, Renault Genel Müdürü Patrick Pelatat'ı Çarşamba günü Elysee Sarayı'na çağırdı. Sarkozy'nin yarın Pelatat'ı kabul edeceğini kaydeden gazete, görüşmede Sanayi Bakanı Christian Estrosi'nin de hazır bulunacağını kaydetti. Fransa'da Clio 4'ün Türkiye'de üretilmesi kararı üzerine başlayan tartışmalar büyüyor. Fransız kamuoyu ve hükümetinin bu karar karşısında büyük rahatsızlık duyduğu, bu tepkilerin nedeninin de Renault'un geçen yıl montaj tesislerini Fransa'da tutma sözünün karşılığında devletten 3 milyar euro tutarında yardım alması olduğu belirtiliyor. Ancak Renault'nun aldığı kararda maliyet unsurunun da önemli bir faktör olduğuna dikkat çekiliyor. Nitekim, "Clio" modelinin Bursa'da üretilmesinin, maliyeti yüzde 10 azalttığı ifade edilirken, Oyak Grubu ise Türkiye'de üretim kararının henüz kesinleşmediğini, görüşmelerin sürdüğünü belirtti. Geçen cuma La Tribune gazetesindeki haberle bu kararın öğrenilmesinin ardından Fransız hükümeti, Renault nezdindeki girişimler başladı. Sanayi Bakanı Christian Estrosi'nin Renault yönetimiyle görüşeceği bildirilirken Estrosi Journal du Dimanche'ye açıklamalarında "Clio 4" modelinin yurtdışında üretilebilmesi olasılığından şaşkınlık duyduğunu belirterek, "Fransa'da satılacak olan bir araba Fransa'da üretilmeli" şeklinde konuştu. Estrosi'nin sözcüsü de Clio modelinin Fransa'da üretilmemesinin hiçbir zaman söz konusu olmadığını söyledi. Renault'ya devlet desteği Öte yandan Fransız hükümetinin Renault'un kararından duyduğu büyük rahatsızlığının arkasındaki faktörler de tartışılıyor. Devletin, hala Renault'un yüzde 15'ine sahip olduğuna dikkat çekilirken özellikle kriz ortamında otomotiv sanayine sağlanan devlet yardımları vurgulanıyor. "Eğer Fransa'nın otomotiv sanayi, krizi atlatabilmiş ise bu Sarkozy'nin sağladığı büyük yardım paketi sayesinde oldu" yorumları yapılıyor. Nitekim Le Figaro gazetesi, bu konudaki haberinde "Geçen yıl, montaj tesislerini ülkede tutma angajmanının karşılığında Fransız araba üreticileri Renault ve PSA Peugeot-Citroen, devletten 3'er milyar euro tutarında bir destek aldı. Clio'nun tümüyle Türkiye'de üretilmesi bu taahhüde ters düşer" diye yazdı. Gazete, ayrıca Renault yönetiminin, geçen yıl Flins tesislerinin, grubunun elektrik araba stratejisinin odağında bulunacağını, aynı tesiste elektrik baterisi üretileceğini de söylediğini anımsattı. 'CLIO 4 200 MİLYON YATIRIM GETİRİR' Halen Bursa'daki Oyak Renault fabrikasında 3. nesli üretilen Clio HB, Renault'nun global düzeyde en fazla üretimini ve satışını yaptığı modeller arasında geliyor. Renault'nun Clio 4'ün tamamıyla Türkiye'de üretebileceği haberinin ardından Türkiye'deki ortağı OYAK'ın Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar, bunun stratejik bir konu olduğunu ve görüşmelerin devam ettiği belirterek "Bunlar stratejik konular, görüşmeler devam ediyor" açıklamasını yaptı. Clio'nun yeni versiyonunun Türkiye'de üretilmesi kararı alınırsa minimum 200 milyon euroluk ek yatırım yapılması söz konusu olacak. Türkiye'de geçen yıl yaklaşık 116 bin Clio HB üretildi. Bunun yaklaşık 6 bin 600 adedi iç piyasada satılırken, kalanı 38 ülkeye ihraç edildi. 4 yılda Türkiye'de 500 bin adetlik üretimi aşan Clio için 216 milyon euro yatırım yapılmıştı. 3 vardiyada yıllık 360 bin adet üretim kapasiteli Bursa fabrikasında halen Symbol, 3 ve 5 kapılı Clio HB, Clio Grand Tour ve Fluence modelleri üretiliyor. Fransız La Tribune gazetesinin geçen cuma Renault'nun yeni "Clio 4" modelini Fransa'daki Flins tesislerinde değil tümüyle Bursa'da üretme kararı aldığ... ( KB) ((Referans – 12 Ocak))

Kaynak: ( KB)



--------------------------------------------------------------------------------------------
(1) Kategorisindeki Diğer Haberler :
--------------------------------------------------------------------------------------------

» (17.12.2016) 1...
» (10.12.2016) 1...
» (30.09.2011) Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısında yü...
» (30.09.2011) Yerli oto 20 binden ucuz...
» (11.01.2011) 10 OCAK 2011 BASINDA OTOMOTİV HABERLERİ...
» (02.11.2010) 2 KASIM 2010 Basında Otomotiv Haberleri...
» (31.08.2010) Dünyadaki Lastik Markaları...
» (26.08.2010) Bu da en çevreci Porsche...
» (16.08.2010) Kia ilk 10 için tüketicinin huzurunda..'...
» (16.08.2010) Tüketicinin 4x4 merakı, Üreticilerin kom...
» (13.08.2010) Genesis, E segmentinde en kaliteli otomo...
» (30.03.2010) RECALL 2010 İLK ÇEYREK RAPORU-AVRUPA...
» (11.02.2010) Toyota bozulan imajını 3 yeni adımla değ...
» (11.02.2010) "Clio 4'ü Türkiye'de üretmeniz lehinize"...
» (11.02.2010) Renault'un eylem planı meyvelerini verdi...
» (12.01.2010) Ford Connect Kuzey Amerika'da yılın tica...
» (12.01.2010) Çin, dünyanın en büyük otomotiv pazarı o...
» (12.01.2010) Mercedes Benz, pazar payını artırdı...
» (12.01.2010) Sarko’ AB’ye takıldı Clio 4 ...
» (12.01.2010) RENAULT CLİO KRİZİ... (Bu haberi okuyorsunuz)
» (07.12.2009) VOLVO 2010 MODEL 60 XC ARAÇLARINI GERİ Ç...

 
     
     
 

Yasal Uyarı | Tavsiye Et | Faydalı Linkler | Site Haritası | Bize Ulaşın | Ana Sayfa

 

Derneğimiz Dernek Üyeliği Komisyonlar e-Dergi Otomotiv Satıcıları Otomotiv Yan Sanayi Satış Bayileri ve Servisler Trafik, Sigorta, Sürücü, Yol Lastik ve Akaryakıt Bayileri