1...


« Ana Sayfa  
.
 

HABER GÜNDEMİ

Haber Kategorileri

02.11.2010 tarihinde eklendi

2 KASIM 2010 Basında Otomotiv Haberleri

TÜRKİYE BASININDAN HABERLER

Nissan, Türkiye pazarında mutluluğu yatırımla arayacak

Autoshow Fuarı için İstanbul’a gelen Nissan Başkan Yardımcısı Gilles Normand, “Türkiye pazarından yeteri kadar mutlu değiliz. Bu durum kısıtlı model varlığımızdan kaynaklanıyor. Türkiye’de büyümek için her türlü fırsatı değerlendireceğiz. Yatırım da bu seçenekler arasında” dedi.

RENAULT-Nissan ittifakının Dünya Başkanı Carlos Ghosn, eylül ayında Paris Fuarı’nda Türkiye pazarının artan önemi karşısında Nissan’ın da Renault gibi büyümek için yatırımı düşünmek zorunda kalacağını açıklamasının ardından, Nissan’ın Başkan Yardımcısı Gilles Normand da, “Ghosn haklı bende mutlu değilim. Ama bu konuda Türkiye ekibi değil kısıtlı modele sahip olduğumuz için biz suçluyuz” dedi.

Renault bize örnek

Autoshow Fuarı için İstanbul’a gelen Normand, Türkiye’de büyümek için her türlü fırsatı değerlendireceklerini belirterek, şöyle konuştu: “Evet Ghosn’un da dediği gibi yatırım seçeneklerden bir tanesi. Bunun için Renault’un tecrübeleri bizim için çok iyi bir örnek. Gerekli altyapı ve işbirliği fırsatlarına bakıp bir değerlendirme yapacağız. Türkiye’de yerli üretimin ne denli önemli olduğunu Renault’dan dolayı gayet iyi biliyoruz. Bugün Nissan’ın global otomotiv pazarındaki payı ortalama yüzde 5.6-5.7 civarındayken, Türkiye’de henüz yüzde 1.5 seviyelerinde. Dolasıyla Türkiye’deki peformansımızdan mutlu değiliz ve bu konuda hızlı adımlar atacağız.”

Yatırım kararından önce Türkiye pazarında yeni modellerle pazar paylarını öncelikli olarak yüzde 3’e çıkarmak istediklerini ifade eden Normand, şunları dile getirdi: “Bu yıl gördük ki Türkiye pazarına uygun araçları yeterli sayıda verdiğimizde satışlar artıyor. Pazardan daha fazla büyüdük ve satışlarımızı 3’e katlayarak 13 bin adetlere çıkardık. Türkiye pazarına iki yeni model sunduk. Bu araçlar, Nissan için Türkiye pazarında yeni bir dönemin başlangıcını simgeliyor.”

Yeni sedan gelecek

Normand, şöyle devam etti: “Mevcut ürün yelpazemiz, Türk müşteriler ve Türkiye pazarı için kısıtlı kalmakta ve bu nedenle pazar payımız uzun bir dönemdir düşüktü. Ancak bu yıldan itibaren Nissan, Türkiye’ye yeni modeller getirerek Türkiye’deki ürün yelpazesini geliştirecek. Kasım ayıyla birlikte Juke ve yeni Micra’yı pazara sunuyoruz. 2011 yılı sonunda ise büyük bir süprizimiz olacak. Orta sınıfta yepyeni bir sedan otomobili tanıtacağız. Bu model 2012 yılı ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak. Bir sedan ülkesi olan Türkiye için çok doğru bir model olacağına inanıyoruz. Dolayısıyla önce yeni modellerle pazar payımızı nasıl geliştirebiliriz ona bakacağız, ardından dünya ortalaması için yatırım imkanlarına bakacağız.”

((Hürriyet – Emre Özpeynirci – 1 Kasım))

Ford'u yatırıma oto ustaları ikna etti

Ford ve Koç ortaklığında 1997 dönüm noktası oldu. O güne kadar yatırıma ikna olmayan Ford'u oto sanayisindeki ustaların çalışma modeli ve Ford Otosan'ın sadece 17 kişiyle geliştirdiği motor etkiledi.

Bundan 80 yıl önce Koç Holding ve Ford Motor arasındaki işbirliği distribütörlükle başladı. Daha sonra ortaklığa dönüştü. Geçen yıl 50'inci kuruluş yıldönümünün kutlandığı bu ortaklık, inişli ve çıkışlı dönemler yaşadı. 1997 bu ortaklık için bir dönüm noktası oldu. Hisseler eşitlendikten sonra, yeni bir yatırım kararı alındı. Gölcük fabrikasının temeli atıldı. Türkiye, Ford'un ticari araç üretim üssü oldu. Ford Motor Başkanı Bill Ford'un 'Dünyada 80 yıl devam eden çok az ortaklık görürsünüz dediği, bu işbirliği' az kalsın bitiyormuş. O döneme şahitlik eden iki isim İnan Kıraç ve Ali İhsan İlkbahar, bilinmeyen gerçekleri SABAH'a anlattı.

'FIAT DA GİDERDİ'

Dönemin Otomotiv Grup Başkanı İnan Kıraç ve Ford Otosan Genel Müdürü Ali İhsan İlkbahar, 1997'nin önemli bir tarih olduğunu, Ford ortaklığının bitme noktasına geldiğini söyledi. O tarihe kadar Ford'u Türkiye'de yatırım yapmaya ikna edemediklerini söyleyen Kıraç, "Otomotivde büyümek istiyorduk. Ancak, yatırıma yanaşmıyorlardı. Ortaklığı bitirmeyi bile düşündük. Eğer, o gün Ford gitseydi, bir yıl sonra Fiat'ta Türkiye'den giderdi" dedi. Ali İhsan İlkbahar, Ford'un yatırıma ikna olmasının ise dönemin Ford Başkanı Jacques Nasser'in eseri olduğunu söyledi. Nasser'in Türkiye'yi tanıdıktan sonra etkilendiğini anlatan İlkbahar, şunları açıkladı: "Nasser, iki şeyden çok etkilendi. Birincisi, geliştirdiğimiz kamyon motoruydu. Dünyada 300-400 kişinin geliştirdiği motoru bizim sadece 17 kişiyle yaptığımızı öğrendi. Türkiye'nin üretimdeki kabiliyetini gördü. İkincisi ise oto sanayi sitelerindeki çalışma modeliydi. Sanayi sitesindeki tamircilerle, müşteriler arasındaki yakın diyaloğu ve bu sistemin çalışma şeklinden etkilendi. Dünyada daha önce böyle bir çalışma modelini görmemişti. Türkiye'nin otomotivde önemli bir pazar olacağını anladı."

Otomotiv tarihinin en büyük yatırımı

FORD Motor Company ile Koç Holding ortaklığı olan Ford Otosan, yeni nesil Transit üretimi için Kocaeli Fabrikası'na 630 milyon dolarlık (950 milyon TL) yatırım yapacak. Böylece, Ford Otosan, sektörde bugüne kadar bir model için yapılan en büyük yatırımlardan birini hayata geçirecek. Bu dev yatırımın bir başka önemli özelliği de Ford Motor'un da kriz sonrasında yaptığı en büyük yatırımlar arasında ilk sıralarda yer alması.

'ÖTV artışı yabancı yatırımcıyı küstürür'

Otomotivde ÖTV artışı söylentilerine en sert tepkiyi, kısa bir süre önce Türk otomotiv tarihinin en büyük yatırımını açıklayan Ford Otosan'ın Genel Müdürü Nuri Otay'dan geldi. 630 milyon dolarlık dev yatırımla Ford Otosan Gölcük fabrikasında yeni Transit'i üreteceklerini hatırlatan Otay, olası bir vergi artışının yatırımcıyı küstüreceğini söyledi.

'EŞİT DAVRANILSIN'

İstanbul Autoshow'da sorularımızı yanıtlayan Otay, "Olası bir ÖTV kararı, yerli, yabancı yatırımcıyı küstürür. Türkiye, Transit'in en büyük ikinci pazarı. Bu sayede yatırım Türkiye'ye geldi. Transit'in 22'inci pazarı olsaydık, bu yatırım yapılmazdı" dedi. Otomotivde ÖTV artışının konuşulmasını yanlış bulduğunu ifade eden Otay, şunları anlattı: "ÖTV artışı olacağını zannetmiyorum. Ama, bütçe açığının kapatılması için sadece otomotiv sektörünün cezalandırılması düşüncesini anlamıyorum. Neden diğer sektörlere, yani herkese eşit davranılmıyor."

((Sabah – Ufuk Sandık – 1 Kasım))

Türkiye otomotivde tur atladı 'Şampiyonlar Ligi'ne çıktı

Yeni Jetta'nın Avrupa lansmanında konuşan Volkswagen Group Pazarlama Direktörü Luca de Meo, Türkiye'nin 'Şampiyonlar Ligi'ne çıktığını söyledi

Yenilenen Jetta'nın Avrupa lansmanı, Avrupa'nın en büyük Jetta pazarı olan Türkiye'de gerçekleştirildi. Jetta'nın Avrupa tanıtımı için İstanbul Auto Show'a gelen Volkswagen Group Pazarlama Direktörü Luca de Meo, Türkiye'ye övgüler yağdırdı. Türkiye ekonomisinin istikrara kavuştuğunu, iniş ve çıkışlı dönemleri geride bıraktığını söyleyen Luca de Meo da, Türkiye artık şampiyonlar liginde" dedi. Türkiye'nin kilit bir ülke olduğunu söyleyen Luca de Meo, şunları söyledi: "15 yıldır Türkiye'yi tanıyorum. Bu dönemde ekonomik açıdan iniş çıkışlar yaşadınız. Türkiye'deki krizleri yakından görme şansım oldu. Türkiye'nin artık evrensel olarak bir standarda ulaştığını belirtebilirim rahatlıkla. Artık üretimden pazarlamaya her şey global düzeyde. Türkiye distribütörümüz Doğuş Otomotiv ile yaptığımız toplantıda bir kez daha gördüm ki, iş ortağımız bu konuda global düzeye erişmiş. Çok ciddi, çok yenilikçi... Bizim için Türkiye kilit pazar. Şampiyonlar Ligi'nde. Organizasyon yapısından günlük işleyişine kadar baktığımızda, bunu çok rahat gözlemliyoruz."

'EKONOMİNİZ GÜÇLÜ'

VW Bölge Satış Direktörü Hans Heiner Tueting ise Türkiye'nin VW'nin en güçlü büyüyen pazarlardan biri olduğunu söyledi. Türkiye'nin genç bir nüfusa sahip olduğunu belirten Tueting, güçlü ekonomiye dikkat çekti.

JETTA YENİLENDİ

YENİLENEN Jetta, 2011'in ikinci çeyreğinde Türkiye'de satışa sunulacak. Jetta, 2005'ten bu yana Türkiye'de toplam 40 bin adetlik satışa ulaştı.

Da Vinci'nin yolundan gidiyorlar

LUCA de Meo, son dönemde VW tasarımların hayal kırıklığı yarattığıyla ilgili bir soruya şu cevabı verdi: "Tasarım başkanımız Da Silva'nın dediği gibi, bizim için önemli olan sadelik. Başka markalar başka yollara gidebilir. Ama biz VW olarak, tasarımda sadelik üzerine yoğunlaştık ve bu yolda ilerliyoruz. Müşterilerimiz de sürekliliği takdir ediyor. Da Vinci'nin dediği gibi 'Amaca yönelik sadelik' mottomuz. Son modellerimizin başarılı olduğu da görülüyor."

VW otomobil mabedi gibi

VW'E transferini de değerlendiren Luca de Meo, şunları anlattı: "Pek çok markada çalıştım. Şimdi Şampiyonlar Ligi'nde çalışıyorum. Disneyland'da gibiyim. Şüphesiz büyümek istiyoruz. Bizim fikrimiz kişisel yapılar kullanmak. Biz araç için yaşıyoruz. VW araç mabedi gibi. Araçlarda neleri geliştirebiliriz daha iyi yapabiliriz diye düşünüyoruz."

Yeni model tanıtımlarını Facebook'ta yapıyor

VW'NİN pazarlama stratejisinde teknolojinin önemli bir yeri olduğunu söyleyen Luca de Meo, şunları anlattı: "Golf GTI'ın lansmanını i-Phone üzerinden yaptık. 5.5 milyon download işlemi gerçekleşti. Polo'nun da oyununu Facebook'ta lanse ettik. i-pad'de Avrupa'da ilk application yapan otomotiv firması olduk. Aynı zamanda pazarlamayı bir proje olarak ele alıyor ve buna global açıdan bakıyoruz. Markanın dijital imajına son derece veriyoruz. En gelişmiş dijital imajımız ABD'de yer alıyor. Bunu diğer ülkelere de yayacağız."

((Sabah – 1 Kasım))

Türkiye, Avrupa liginde ilk 5’i zorluyor

Birçok ülkede eksi yazan otomotiv devleri, Türkiye pazarında yüksek satışlara ulaştı. Artan satış performansı Türkiye’yi, markaların Avrupa’da en fazla satış yaptığı ülkeler arasında ilk sıralara taşıdı

Avrupa’da bu yılın ilk 9 ayında binek araç satışında 312 bin adet ile 8’inci, ticari araç satışlarında ise 152 bin adet ile üçüncü sırada yer alan Türk otomotiv pazarı, satış performansında marka bazında ilk sıraları zorluyor. Otomotiv devleri bu yıl daralan pazara paralel birçok ülkede satış kaybına uğrarken, Türkiye’de yüksek satışlara ulaştı. Artan satış performansı da Türkiye’yi, markaları Avrupa’da en fazla satış yaptığı ülkeler arasında ilk sıralara taşıdı. Birçok marka satış perfonmansında Türkiye ile rahatlıkla ilk 10’a girerken, ilk 5’i zorlamaya başladı. Avrupa’da 9 ayda 10.5 milyon binek, 1.1 milyon adet de hafif ticari araç satıldı.

ÇITALAR YÜKSELTİLDİ

.Avrupa’da en fazla Ford satılan ülkeler sıralamasında Türkiye ticari araç satışında 2. sırada, toplamda 5. sırada yer alıyor. Ford 9 ayda Türkiye’de 39 bini ticari olmak üzere 72 bin adetlik satış gerçekleştirdi.

• Türkiye Peugeot’nun en fazla dikkat çeken pazarlarından biri oldu. Yıl sonunda 43 bin adet satışa ulaşmayı hedeflediği Türkiye, pazar payında yüzde 6 ile markanın Avrupa’da en fazla satış yaptığı ülkeler sıramalasında 5., adette 7. sırada.

• Chevrolet’nin performansı dikkat çekici. Avrupa’da satılan her 100 Chevrolet’den 13’ü Türkiye’de alıcı bulurken, Avrupa sıralamasında Almanya, İtalya, Fransa ve İspanya’nın ardından 5. oldu. Chevrolet Türkiye, İngiltere gibi büyük bir pazarı geride bıraktı. Markanın Türkiye satışları 9 ayda 10 bin 916 adet oldu.

SATIŞLAR DİKKAT ÇEKİCİ

• Satışlarını yüzde 100 artıran Citroen dünyada ilk defa ilk 10’a girdi. Bayraktar Grubu’nun distribütörlüğünü yaptığı Citroen, dünya satışlarında 9. sırada yer aldı. Citroen’in 9 aylık Türkiye satışı 17 bin 560 adede ulaştı.

• Çelik Motor, 9 ayda 6 bin adetlik satışla Türkiye’yi Doğu Avrupa’nın en yüksek Kia satışına ulaşan ülkesi yaptı.

• Toyota, temmuzda Avrupa’da en fazla Toyota satılan ülkeler sıralamasında 4.lüğe yükseldi. Yılı 6’ncı sırada tamamlamayı planlıyor. Toyota 9 ayda 23 bin adet satışa ulaştı.

• Volkswagen, en çok ticari aracı Almanya’dan sonra Türkiye’de sattı. Doğuş’un distribütörü olduğu VW, 9 ayda 15 bin ticari araç sattı.

• Türkiye geçen ağustos ayında, aylık bazda en fazla Opel satılan Avrupa’daki ilk 5 ülkeden biri oldu. Yıl genelinde ise Avrupa’da ilk 10 ülke arasında yer alıyor. Opel’in 9 aylık Türkiye satışı 22 bin 906 adede ulaştı.

Türkiye bizim için kilit ülke

Volkswagen Group Pazarlama Direktörü Luca De Meo, Türkiye’nin kendileri için kilit bir pazar olduğunu belirterek, “Türkiye Şampiyonlar Ligi’nde. Organizasyon yapısından günlük işleyişine kadar baktığımızda, bunu çok rahat gözlemliyoruz” dedi. Volkswagen Jetta’nın 6. neslinin Avrupa prömiyeri için Türkiye’ye gelen De Meo, gazetecilerle sohbet toplantısı düzenledi. Yaklaşık 2 yıl önce İtalyan Fiat Grubu’ndan Volkswagen’e transfer olan Luca De Meo “VW AG’ye geçişimle Alman mühendisliğiyle, Akdeniz yaracılığı bir araya gelmiş oldu” dedi. Son 15 senedir Türkiye’yi yakından tanıdığını belirten Luca De Meo, şunları söyledi: “Ekonomik açıdan iniş çıkışlar yaşadı. Türkiye’deki krizi görme şansım oldu. Türkiye’nin artık evrensel olarak bir standarda ulaştığını belirtebilirim rahatlıkla. Artık üretimden pazarlamaya her şey global düzeyde.” Luca De Meo, Volkwagen’in 2018 yılında dünya lideri olma hedefi bulunduğunu da hatırlattı.

Lüksler yok satıyor

Auto Show Fuarı’nda lüks otomobiller peynir ekmek gibi satıyor. İtalyan marka Ferrari’nin 378 bin Euro’dan başlayan 458 Italia’dan 2 adet, 336 bin Euro’dan başlayan California’dan 2 adet olmak üzere 4 sipariş almasının ardından, yine İtalyan marka Maserati, fuar kapsamında sergilediği 3 Maserati modelini 3 günde sattı. GranCabrio, GranTurismo ve ve Quattroporte alıcı buldu. Maserati’nin fiyatları 266 bin Euro’dan başlıyor. Fuarın satılan bir başka süper spor otomobili ise Lamborghini Gallardo LP 560-4 Coupe oldu. Bu otomobil 338 bin Euro fiyat etiketi taşıyor.

AUDI VE PORSCHE KAPIŞILDI

Audi de 3 günde 107 otomobil sattı. Audi’nin satışları S5, RS5, A7 gibi modellerinde gerçekleşti. Porsche ise sergilediği 911 Turbo S, Panamera 4, Cayenne Diesel, 911 Carrera 4S ve Cayman S modellerinin tümünü sattı. Porsche 3 günde toplam 1.4 milyon Euro’luk satış yaptı.

Auto Show’daki indirimler 10 bin liraya kadar ulaştı

• Ford Otosan, Auto Show’da geçerli olan kampanyasında Fiesta’da 2 bin 750 TL, Focus’ta 3 bin 800 TL, Transit Connect’lerde 5 bin 300 TL’ye varan indirimler uygulanıyor.

• Fiat’ın fuara özel yüzde 16’ye varan indirimler sunan kampanyası kapsamında Fiat Fiorina, 19 bin 80 TL’den başlıyor.

• Skoda Superb’in 1.4 TSI motora sahip modeli Auto Show’a özel olarak bin TL indirimli olarak satışa sunuluyor.

• Peugeot’nun Auto Show kampanyasında 3008’de 7 bin 200 TL’ye, 107’de 6 bin TL’ye, 407’de 6 bin 400 TL’ye varan indirimler sunuluyor. 308 modeli 32 bin 990 TL’den başlayan ile ön plana çıkarken, 207 CC 10 bin TL indirim ve ‘yüzde 50 şimdi, yüzde 50 bir sene sonra öde’ kampanyasıyla dikkat çekiyor.

((Star – 1 Kasım))

Chery iki ayda yatırıma başlıyor

Mermerler Otomotiv Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Murat Mermer, Çin otomobil markası Chery'nin, Sakarya Karasu'da kurulması planlanan fabrika yatırımında teşvikten yararlanmak için ilk kazmayı iki ay içinde vurmak istediklerini söyledi. Mermer, kurulacak fabrikada, Tiggo 5, Niche ve Chance olmak üzere üç modelin üretileceğini açıkladı. Mermer, Karasu'da kurulacak fabrika alanının bir "mera alanı" olarak görüldüğünü, ancak söz konusu mera alanının incelendiğinde, özelliğini kaybederek bataklığa dönüştüğünün saptandığını kaydetti. Karasu'daki yerel yetkililerle bu konuda çözüm noktasına geldiklerini belirten Mermer, "Biz de 700 dönümlük alanı hemen devralıp başlamak istiyoruz" dedi. Mermer, 5 yıl içinde fabrikada 3 bin kişinin çalışacağını söyledi.

((Sabah – 31 Ekim))

Citroen pazarı 10’a katladı

Otomotiv piyasasında satışlar 9 ayda geçen yıla göre yüzde 11 artarken, Citroen’in satışları aynı dönemde yüzde 100 artarak 17.560 adede ulaştı

Türkiye distribütörlüğü Bayraktar Grubu tarafından yapılan Fransız marka Citroen, bu yıl toplam pazarın 10 kat üzerinde satışa ulaştı. Otomotiv piyasasında yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 artışla toplamda 465 bin binek ve hafif ticari araç satıldı. Citroen ise satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100 artırarak 17 bin 560 adede ulaştı. 2009 yılının genelinde 13 bin 484 adet araç satan Citroen, bu yıl şu ana geçen sürede geçen yılın tamamının üzerinde satış gerçekleştirdi. Markanın 9 aylık satışları 17 bin 560 adet olarak gerçekleşti. Citroen, önümüzdeki aylarda piyasaya sunacağı yeni modellerle iddiasını artırmayı hedefliyor.

C4’LE İVME KAZANACAK

Citroen Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu, bu yılki pazar paylarının 3.9 seviyesinde gerçekleşeceğini belirterek, “Geçen sene bu yüzde 2.4’tü. Bu sene adet olarak baktığımızda yüzde 100’ün üzerinde büyüdük. Önümüzdeki yıl hedefimiz yüzde 4.2 pazar payına ulaşmak” dedi. C3 modelinin başarılı bir performans sergilediğine dikkat çeken Tatoğlu, şunları söyledi: “Bu aracımız yıl sonunda 4 bin 500 adetlik satışa ulaşmış olacak. Önümüzdeki yıl için yeni C4’ten başarı bekliyoruz. Bu modelin pazar payımızı artırmada çok önemli rolü olacak. Yeni modeller açısından C3, C5 ve C4 Picasso’da yeni opsiyonlarımız olacak. C4’ün mart ayında lansmanını yapmayı düşünüyoruz. C4’te hedefimiz önümüzdeki yıl 4 bin 500 adedin altında kalmamak. Gelecek yıl toplamda 30 bin adetlik satışı geçmeyi hedefliyoruz.” Bayraktar olarak Citroen’in dünyadaki en büyük distribütörü olduklarına işaret eden Tatoğlu “Son 3 ayda Citroen’in dünyada en fazla satış yaptığı 9. ülke olduk. Pazarın çok daha üzerinde büyümemizin Citroen’de çok olumlu yansımaları oluyor. Önümüzdeki yıl yeni gelecek modellerimizle birlikte pazar payımızı çok daha yükselteceğiz” diye konuştu.

Pazar olması gereken yere geliyor

Otomotiv satışlarındaki artışı ‘patlama’ olarak değerlendirmemek gerektiğini ifade eden Citroen Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu “Pazarın büyüklüğüne baktığınız zaman pazarın katlandığını söylememiz çok doğru değil. Asıl gelmesi gerek adetlere yeni yeni geliyor. Bence bunu patlama olarak değerlendirmek doğru değil. Bu yılki tahminimiz toplam pazarın 710 bin civarına ulaşması yönünde. Önümüzdeki sene için tahminimiz 730 bin adet civarı” dedi.

((Star – 31 Ekim))

Autoshow'a 'eşli' hücum

Autoshow'da 29 Ekim tatiline bir de haftaiçi eşle gelene iki bilet 10 lira kampanyası eklenince iki saatte 20 bin kişi ziyarey etti.

İstanbul Autoshow 2010 açıldığının ilk günü ziyaretçi akınına uğradı. Hava şartlarına rağmen Yeşilköy’deki CNR Fuar Merkezi’ne giden yolda havaalanı sapağına kadar yoğun bir trafik oluştu. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı tatiline, eşiyle gelene iki biletin 10 lira olduğu kampanya eklenince fuarın ilk gününde rekor kırıldı. Açılış saati 12.00 olan fuar için ziyaretçiler saat 10.00’dan itibaren kapılarda beklemeye başladı. Fuarın açılışından iki saat sonra ziyaretçi sayısı 20 bini buldu.

Yüzlerce araç içeriye girebilmek için uzun kuyruklar oluştururken aynı yoğunluk ziyaretçilerin turnike geçişlerinde de gözlendi. Özellikle kampanyadan faydalanan ziyaretçilerin eş ve çocuklarıyla geldiği fuarda ziyaretçi kuyruğu 300 metreye ulaştı. Yoğunluk nedeniyle araçlarını fuar merkezine yakın yerlerde bırakan ziyaretçiler salonlara yürüyerek gitti. CNR yetkilileri, ‘Metro kullanın’ diyor.

Çinli Chery, Dubai şeyhlerinin bineceği 100 adet Tiggo limuzin işini geri çevirince Türkiye distribütörü Mermerler talip oldu. Mermerler bir Türk şirketle anlaştı ve Tiggo limuzin üreteceğini açıkladı. İhaleye Çinli marka yerine Mermerler girecek. Fuarın ilk gününde işadamı Ali Ağaoğlu’nun toplam 1.1 milyon euroya satın aldığı Bentley ve Rolls Royce’dan sonra Porsche showroomunun en pahalı modeli olan 911 Turbo S de 300 bin euroya satıldı. Porsche Türkiye Genel Müdürü Anıl Gürsoy bu modelin liste fiyatının 360 bin euro olduğunu ancak fuara özel indirimle 300 bin euroya sattıklarını söyledi.

ABD’ye ihraç edilen ilk Türk malı araç olan Transit Connect, kasımda altı eyalette taksi olarak yola çıkıyor. Ford Otosan, ABD’de New York taksi ihalesinin sonucu açıklanmadan önce ABD’ye taksi ihracatına başlıyor.

Chevrolet Türkiye, 2011’in ortasında Camaro’yu getiriyor. Şimdiye kadar 20 bayiinden bu model için sipariş alan Chevrolet Türkiye’den fuarın VIP gününde 20 kişi daha Camaro istedi.

Autoshow’da 29 Ekim tatiline bir de ‘hafta içi eşli gelene iki bilet 10 lira’ kampanyası eklenince iki saatte 20 bin ziyaretçi akın etti.

((Radikal – 30 Ekim))

Şov bitmiyor: 2 günde 4 Ferrari!

Autoshow'da şov yeni başlıyor. İki günde 2.8 milyon TL'lik 4 Ferrari satıldı

Tofaş çatısı altında Ferrari ve Maserati markalarının ülkemizde distribütörlüğünü yürüten FerMas, 2010 İstanbul Autoshow Fuarı kapsamında 2 gün içinde 4 adet araç siparişi aldı. Anahtar teslim satış fiyatı 378 bin eurodan başlayan Ferrari 458 Italia'dan 2 adet, 336 bin eurodan başlayan Ferrari California'dan 2 adet olmak üzere 4 sipariş alan FerMas, fuar kapsamında aldığı mevcut siparişlerin yarısını 2010 yılı içinde teslim etmeyi hedefliyor. Fuar kapsamında Ferrari standının gözdelerinden biri olan, bu markanın arkadan itişli ve orta-arka motorlu spor otomobil serisinin evrimini simgeleyen Ferrari 458 Italia modeli, yenilikçi V8 motoru ve Pininfarina imzalı göz kamaştıran tasarım özellikleriyle dikkat çekiyor.

Ferrari 458 Italia, hem kompakt boyutlarını hem de aerodinamik yapısını ilk bakışta belli eden bir forma sahip olmasıyla da ön plana çıkıyor. Litre başına 127 HP güç üretimi sunabilen V8 motor, 570 HP güç ve 540 Nm;lik maksimum torkuyla sıra dışı performans verilerine imza atılmasına yardımcı oluyor.

100 KM'YE 4 SANİYENİN ALTINDA ULAŞIYOR

0-100 km/s hızlanmasını 3.4 saniyenin altında tamamlayan, 7 ileri otomatik vitesli ve çift kavramalı F1 tipi şanzımana ve 1380 kg'lik boş ağırlığa sahip Ferrari 458 Italia, 325 km/s'lik son hıza erişebiliyor.

Köklü İtalyan markanın tarihinde yer alan tüm modeller içinde ön-orta konumlu V8 motora sahip ilk model olarak ön plana çıkan Ferrari California da, 4.3 litre hacimli güç ünitesiyle de farkını ortaya koymayı başarıyor.

Litre başına 107 HP güç üreten 460 HP'lik motora sahip Ferrari California, 485 Nm'lik tork değerinin de etkisiyle 0-100 km/s hızlanmasını 4 sn'nin altında tamamlayabiliyor. 7 ileri vitesli şanzıman, F1 araçlarında olduğu gibi direksiyon üzerinde yer alan kumanda pedallarıyla hızlı değişim sağlarken; Ferrari California'nın etkili biçimde 310 km/s'lik maksimum hıza erişmesine de yardımcı oluyor.

10 GÜNDE 2 BİN FİAT FİORİNO SİPARİŞİ

Daha güçlü dizel motor seçeneği ve yenilenen iç mekanı ile tüm kardeşlerinden daha üstün bir yapıya kavuşmasının ardından 10 günde 2 bin adetten fazla satan Fiat Fiorino, fuarda ilgi odağı oldu. ''Füzyon Moru'' ve ''Rio Kırmızısı'' gibi yeni gövde renkleriyle görselliğini daha da pekiştiren Yeni Fiat Fiorino;nun tüm Combi versiyonları artık gövde rengi tamponlarla müşterilerin beğenisine sunuluyor.

19 BİN LİRA BAŞLAYAN FİYATLARLA

Fiat'ın fuara özel yüzde 16'ya varan indirimler sunan kampanyası kapsamında 19 bin 80 liradan başlayan anahtar teslim başlangıç satış fiyatıyla dikkat çeken yeni Fiat Fiorino, Active, Dynamic ve Emotion gibi farklı ve otomobil konforu sunan zengin donanım paketleriyle dikkat çekiyor

Yeni Fiat Fiorino, öncelikli olarak motor yelpazesine eklenen daha güçlü 1.3 litre hacimli ve 95 HP'lik turbo dizel üniteyle farklılığını belli ediyor. Zira daha fazla performans ve daha ideal yakıt ekonomisi sağlayan değişken türbin geometrisine sahip 1.3 litre 95 HP'lik yeni dizel motor, hem 4.3 lt/100 km'lik müthiş yakıt ekonomisi hem de 113 g/km'lik düşük karbondioksit emisyon salınım değeri gibi ekolojik değerler sunabiliyor.

Sadece ''Emotion'' donanım seviyesinde tercih edilebilen 1.3 litre 95 HP'lik yeni dizel motorda Start&Stop sistemi standart olarak sunuluyor. Kokpit renkleri tamamen yenilenirken, gri kombinasyonlu yeni iç mekan koltuk döşemeleri ve gösterge panelinde Yeni Fiat Doblo ile uyumlu nitelikte grafiklere sahip değişiklikler ön plana çıkıyor.

((Haber Türk – 30 Ekim))

Skoda yüzde 80 büyüme hedefliyor

Skoda Genel Müdürü Kadirbeyoğlu, "Önümüzdeki yıl 10 bin adetlik satış barajını aşacağız" dedi.

Skoda Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, "Önümüzdeki yıl 10 bin adetlik satış barajını aşacağız. Bu yıl yüzde 80, önümüzdeki yılda yüzde 60 büyümeyi planlıyoruz" dedi.

CNR Expo Fuar alanında düzenlenen Uluslararası İstanbul Auto Show'da soruları yanıtlayan Kadirbeyoğlu, bu yıl binek otomobil pazarının 470 bin adetler civarında olacağını belirtti.

Kadirbeyoğlu, bu fuarın son iki aydaki otomobil satışlarına olumlu bir katkısının olacağını dile getirerek, bu yıl fuarın 29 Ekime denk gelmesiyle çifte bayram yaptıklarını anlattı.

Türkiye otomotiv pazarında geleneksel olarak son iki ay en yüksek satışlarının yapıldığı aylar olduğunu anımsatan Kadirbeyoğlu, bu yıl fuarın da etkisi ile Kasım ayı binek otomobil satışlarının 50 bin adetler civarında olacağını kaydetti.

Kadirbeyoğlu, bu yıl kendilerinin Skoda olarak büyük bir atılım içerisine girdiklerini bildirerek, bu yılın başında ocak-şubat aylarında ay başına 100 araç teslim ederken, geçen ay 742 adede ulaştıklarını, bu ay da 750 adet perakende teslimat yapacaklarını ifade etti.

Bu yıl toplam otomobil pazarı yüzde 20 büyürken, Skoda olarak kendilerinin ekim ayı sonu itibari ile satışlarını yüzde 60 artırdıklarını belirten Kadirbeyoğlu, yıl sonunda ise satışlarda yüzde 80 üzerinde bir satış hedeflediklerini dile getirdi.

Mahmut Kadirbeyoğlu geçen yılı 0,98 pazar payı ile kapattıklarını anımsatarak, yıl sonunda yüzde 1,5 pazar payına ulaşmayı amaçladıklarını ifade etti.

Geçen yıl 2 bin 400 adetlik bir satış gerçekleştirdiklerini hatırlatan Kadirbeyoğlu, bu yıl 6 bin 200 üzerinde bir teslimat gerçekleştireceklerini söyledi.

Kadirbeyoğlu, Skoda olarak en çok Octavia ve Fabia sattıklarını, bu iki modelin satışlarının yüzde 35'ini oluşturduğunu anlatarak, "Önümüzdeki yıl 10 bin adetlik satış barajını aşacağız. Bu yıl yüzde 80, önümüzdeki yılda yüzde 60 büyümeyi planlıyoruz. Ticari otomobilde bir artı bir minivan Praktik'i 2011'in ikinci çeyreğinde getireceğiz" dedi.

((Dünya – 29 Ekim))

GLOBAL BASINDAN HABERLER

Fiat could boost production in U.S., Poland, Serbia if Italy plan fails

The United States, Poland and Serbia could benefit from expanding production volumes if Fiat S.p.A.'s plan to boost production in Italy is derailed by uncooperative unions.

Fiat CEO Sergio Marchionne has warned that if he can't negotiate more efficient work rules for Fiat's Italian assembly plants, he will consider other production locations.

“Certainly those vehicles that are required for western European consumption would have to find a production home, and we have other [facilities] that are available to try and take their place,” Marchionne told analysts on October 21.

Last April, Fiat unveiled a new plan to expand car production in Italy from 650,000 units in 2009 to 1.4 million units in 2014 but Marchionne wants union support for more efficient production, including an 18-shift workweek instead of the current 10-shift week. Marchionne has not spelled out his options if his plan – called

Fabbrica Italia (Italian factory) – fails to win complete union support. But sources say Fiat would consider the following:

• Expanding annual capacity of its assembly plant in Tychy, Poland, to 780,000 units, up from 606,000 units built last year

• Doubling the annual output of its Serbian joint venture to 400,000 units

• Relocating production of a future Lancia/Chrysler compact sedan plus the Alfa Romeo Giulia to Chrysler plants in the United States. Fiat has already said it will build the replacements for the Idea and Multipla minivans in Serbia instead of in its plant in Turin. The carmaker also shifted production of the Chrysler 200 successor to the United States. Sources say Fiat had planned to build the redesigned 200 sedan in Turin alongside the Alfa Romeo Giulia starting in 2013. A Fiat spokesman declined to comment on future production allocations. Politicians slam Marchionne

In an attempt to ease public opposition to Fabbrica Italia, Marchionne described his plans on a popular Italian TV show last month. He said none of the company's five Italian plants can match the efficiency of Fiat's plant in Poland. “Fiat would do more if it took Italy out of its results,” Marchionne said during the TV program, adding, “We cannot continue to manage operations at a loss forever.”

Italian politicians reacted strongly to Marchionne's comments. “If Fiat is a giant, this is because for a very long time Italian taxpayers have prevented Fiat's collapse,” Gianfranco Fini, the speaker of Italy's Lower House, said.

After the television program, Fiat Chairman John Elkann said Marchionne did not mean that the automaker will abandon its Italian home. “Marchionne posed a competitiveness problem for Italy as a whole and it is on this that we have to act,” Elkann said. Under the Fabbrica Italia plan, Fiat pledges to invest 20 billion euros ($28 billion) in Italy if the unions help make plants more efficient. Marchionne needs the support of all five Italian metalworker unions for his planned changes to working practices, but the left-leaning Fiom union has objected to many of the new rules.

Time running out

Some politicians and union leaders have raised doubts about Fiat's commitment to Italy, now that Fiat owns a 20 percent stake in Chrysler Group. Fiat also is expanding in emerging markets such as Brazil, Russia, India and is planning to re-enter China in 2012. Marchionne's April plan called for Alfa Romeo, Fiat, Lancia/Chrysler and Jeep to launch 34 new and redesigned models in Europe over the next four years.

He says Fiat is running out of time to reach a deal with the unions. “It is my sincere hope and my expectation that all these issues will be resolved by the completion of this year,” he told analysts on October 21.

((Autonews – 1 November))

France says suppliers hit by car sales slump will need help

France's auto industry faces a bleak outlook until at least early 2011 and local authorities must prepare to help struggling suppliers, according to leading government figures.

"The European car market, particularly in France, should see a deterioriation, with a likely significant drop in sales for the second half of 2010," according to a letter signed by French Economy Minister Christine Lagarde, Industry Minister Christian Estrosi and Junior Employment Minister Laurent Wauquie.

The ministers warned that the bleak outlook would last until the end of the first quarter of 2011 in a letter published in the Sunday paper Le Journal du Dimanche.

Local authorities must urgently prepare to assist struggling parts suppliers in particular, by financing strategic reviews that target possible job losses as well as helping partsmakers tap a government-backed supplier aid fund, the paper said.

French auto parts makers such as Faurecia and Valeo are facing decreasing demand in Europe for cars after the end of scrapping incentive schemes, with emerging markets taking up the slack.

The trend has led to more upbeat forecasts on emerging-market growth from top French carmakers Renault and PSA/Peugeot-Citroen. French new passenger car sales for the month of September were down by 8.1 percent, according to industry association CCFA.

((Autonews – 1 November))

General Electric plans biggest EV order in ‘huge' industry step General Electric Co. may jump-start the electric-vehicle industry with an order that CEO Jeffrey Immelt said will be the largest in history.

GE, whose power-generation equipment provides a third of the world's electricity, will order “tens of thousands” of the vehicles in about a week, Immelt said Thursday in a speech in London, without giving a total or identifying a manufacturer.

Automakers preparing to sell vehicles powered solely by batteries over the next 18 months include Nissan Motor Co. which begins delivering Leaf hatchbacks late this year in the United States and early next year in Europe; Mitsubishi Motors Corp., which starts delivering i-MiEV minicars in Europe late this year; Ford Motor Co., readying electric versions of its Transit Connect delivery van and Focus compact car; and Toyota Motor Corp., which will sell a rechargeable RAV4 SUV.

General Motors Co. begins delivering plug-in Volt hybrids this year, and Honda Motor Co., Chrysler LLC, BMW AG and other large brands are preparing battery vehicles due later this decades. Huge step

“This is a huge step up,” said Brett Smith, a vehicle technology analyst at the Center for Automotive Research in Ann Arbor, Michigan. “It's the biggest order to date I'm aware of, by a lot.” Expanding the world's fleet of electric vehicles would bolster GE as it expands so-called clean-energy technology such as car chargers, solar panels and wind turbines. For every dollar of EV sales, GE estimates it may get 10 cents in revenue, said Gary Sheffer, a spokesman.

Immelt said half of GE's sales force of about 45,000 will drive EVs.

The Fairfield, Connecticut,-based company also has a vehicle-leasing division through its GE Capital finance unit. Financial terms and other details about the order aren't yet being disclosed, GE said. GE is investing $10 billion over the next five years in clean energy across its business lines, including power-transmission software and so-called smart-grid technologies. Its products include lithium-ion batteries for cars and trucks via a venture with A123 Systems Inc. and sodium-based batteries for use in large vehicles such as locomotives.

Creating jobs

That spending creates jobs, Immelt told executives at an event sponsored by the University of Cambridge's Programme for Sustainability Leadership.

“GE has been one of the biggest players in this game and certainly has a lot to gain from the electric vehicle,” Smith said. “They've really truly tried to push this hard to get things going, and it seems to be a core corporate value.”

Combined deliveries of hybrids, such as Toyota's Prius, and battery-powered cars may reach 5.2 million by 2020, according to an Oct. 27 forecast by J.D. Power & Associates. That would be about 7.3 percent of the projected global vehicle market.

Immelt used his remarks in London to renew his call for increased private spending on renewable-energy investments.

“Now is exactly the time, because it's less popular, where we have to invest more,” Immelt said. “We have to do it more courageously. And we're going to have to go forward for a while without government at our backs.”

GE Energy Infrastructure is the company's biggest industrial unit, accounting for $37 billion of the parent company's $157 billion in revenue last year.

GE is the largest shareholder for Watertown, Massachusetts- based A123, which has signed agreements with Navistar International Corp. and Fisker Automotive Inc. to supply advanced batteries for their vehicles.

((Autonews – 1 November))

Volvo makes profit in Q3

Volvo Car Corp. made an operating profit in the third quarter, the Swedish carmaker said on Friday. Volvo, which China's Zhejiang Geely Holding Group Co. bought from Ford Motor Co. on Aug. 2, did not disclose details, but said it has been profitable since the start of the year.

"This gives us a good platform in our aim for a full-year positive result," Volvo CEO Stefan Jacoby said in a statement.

The company said Friday that it will provide detailed results when it releases its 2010 full-year earnings report, which is due in early 2011.

Geely paid Ford $1.3 billion in cash for Volvo and issued a $200 million note to the U.S. group with further payment due later this year.

Geely's purchase of Volvo was China's biggest acquisition of a foreign car maker and reflects the nation's rapid rise in the auto world.

Volvo said its performance is being helped by strong demand for the XC60, its top-selling model.

((Autonews – 1 November))

Kaynak: OTD



--------------------------------------------------------------------------------------------
(1) Kategorisindeki Diğer Haberler :
--------------------------------------------------------------------------------------------

» (17.12.2016) 1...
» (10.12.2016) 1...
» (30.09.2011) Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısında yü...
» (30.09.2011) Yerli oto 20 binden ucuz...
» (11.01.2011) 10 OCAK 2011 BASINDA OTOMOTİV HABERLERİ...
» (02.11.2010) 2 KASIM 2010 Basında Otomotiv Haberleri... (Bu haberi okuyorsunuz)
» (31.08.2010) Dünyadaki Lastik Markaları...
» (26.08.2010) Bu da en çevreci Porsche...
» (16.08.2010) Kia ilk 10 için tüketicinin huzurunda..'...
» (16.08.2010) Tüketicinin 4x4 merakı, Üreticilerin kom...
» (13.08.2010) Genesis, E segmentinde en kaliteli otomo...
» (30.03.2010) RECALL 2010 İLK ÇEYREK RAPORU-AVRUPA...
» (11.02.2010) Toyota bozulan imajını 3 yeni adımla değ...
» (11.02.2010) "Clio 4'ü Türkiye'de üretmeniz lehinize"...
» (11.02.2010) Renault'un eylem planı meyvelerini verdi...
» (12.01.2010) Ford Connect Kuzey Amerika'da yılın tica...
» (12.01.2010) Çin, dünyanın en büyük otomotiv pazarı o...
» (12.01.2010) Mercedes Benz, pazar payını artırdı...
» (12.01.2010) Sarko’ AB’ye takıldı Clio 4 ...
» (12.01.2010) RENAULT CLİO KRİZİ...
» (07.12.2009) VOLVO 2010 MODEL 60 XC ARAÇLARINI GERİ Ç...

 
     
     
 

Yasal Uyarı | Tavsiye Et | Faydalı Linkler | Site Haritası | Bize Ulaşın | Ana Sayfa

 

Derneğimiz Dernek Üyeliği Komisyonlar e-Dergi Otomotiv Satıcıları Otomotiv Yan Sanayi Satış Bayileri ve Servisler Trafik, Sigorta, Sürücü, Yol Lastik ve Akaryakıt Bayileri