1...


« Ana Sayfa  
.
 

HABER GÜNDEMİ

Haber Kategorileri

30.09.2011 tarihinde eklendi

Yerli oto 20 binden ucuz

Yerli oto 20 binden ucuz

Başbakan Erdoğan'ın yerli oto için çağrıda bulunduğu 'babalar' raporu hazırladı. Raporda yerli otonun fiyatı 20 bin lira olarak açıklandı. 3.4 milyar euroluk yatırımla ortaya çıkacak aracın fiyatı, teşvikle daha ucuza gelecek

Avrupa'nın en hızlı büyüyen otomotiv pazarı Türkiye'de yerli oto için ikinci adım 50 yıl sonra atıldı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "babalar"ı davet ettiği yerli otoda 8 ay sonra ilk çalışma hükümete sunuldu. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün'e sunulan raporda yerli araç için belirlenen fiyat, teşvik ve vergi öncesi 20-25 bin lira olarak açıklandı. Bakan Ergün, bu fiyatın toplam 3.4 milyar euroluk yatırıma göre belirlendiğine dikkat çekerek, "Bu yatırım tutarları verilecek teşviklerle daha da aşağı inebilir. Bu durumda da aracın fiyatı çok daha aşağı inecek" dedi. 15 üyeden oluşan Otomotiv Sanayii Derneği'nce (OSD) hazırlanan "Yerli Marka Çalışma Raporu"nun ana hatlarını açıklayan Ergün, yerli otonun B ve C segmentine hitap edeceğini, 48 ayda 200 bin adetlik üretim planlandığını söyledi.

B VE C SEGMENTİNDE OLACAK

Rapora göre, yerli otomobilin bütün parçalarıyla Türkiye'de üretilmesi ve sıfırdan yatırım yapılması durumunda 2.5 milyar euro gerekiyor. Ayrıca 900 milyon euroluk da satış ve pazarlama yatırımına ihtiyaç bulunuyor. Bu durumda otomobilin maliyeti, teşvik ve vergi olmadan, firma kârıyla birlikte, 20-25 bin lirayı buluyor. Bakan Ergün, bu yatırımı Türkiye'de üretim yapan bir otomobil firmasının yapması durumunda satış ve pazarlama yatırımının sıfıra ineceğini, 2.5 milyar euroluk yatırımın da beşte bir oranında azalacağını vurguladı. Ergün, iç pazar, yakın pazarlar ve Avrupa pazarlarında bu otomobilin yer bulabilmesi için bir çalışma yapıldığını da belirtti. Bakan Ergün, raporda riskler ve fırsatl a r ı n olduğunu söyleyerek, " Ancak ben yerli otonun yapılabileceğine dair kuvvetli işareti aldım. Bundan sonra bakanlık ve hükümet olarak bir çalışma grubu oluşturacağız. Geri dönüşler bizim nasıl bir teşvik sistemini, ilgili nasıl bir teşvik sistemi geliştirmemiz gerektiğini önümüze koyacaktır" diye konuştu.

'Motor büyük sorun değil'

Motor üretiminin önlerinde büyük bir sorun olarak durmadığını ifade eden Bakan Ergün, şöyle konuştu: "Yeter ki motor üretimi ile ilgili yatırımı, o maliyetler içerisinde yapma kararlılığı olsun. Motorun hangi parçalarını kendiniz yapacaksınız, hangi parçalarını rekabet gücü açısından başka yerlerden alacaksınız, siz karar vereceksiniz. Yoksa motor konusu başlı başına bir zorluk değil. Zorluklar teknolojik zorluklar ya da üretim zorlukları değil."

Babayiğitler cıkacak'

Bakan Nihat Ergün, OSD'nin üzerine düşeni yaptığını bundan sonra bir babayiğidin çıkıp "ben de varım" demesini beklediklerini belirterek, "Birden fazla babayiğit çıkacağını gördüm. Türkiye'de üretim ya da ithalat yapan firmalarla tek tek görüşmeler yapacağız. İşi yabancı firma da üstlenebilir" yorumunu yaptı. Ergün, yerli otoyu özel sektörün yapacağını, hükümet olarak kendilerinin de teşvik edeceklerini söyledi.

DEVRİM'DEN 50 YIL SONRA

Türkiye'nin yerli otomobilde ilk adım bundan tam 50 yıl önce atılmıştı. 29 Ekim 1961'de görücüye çıkan yerli oto Devrim teknik nedenlerle rafa kaldırılmıştı.

'Hedefi koyduk'

OSD Başkanı Kudret Önen, raporda tasarımdan pazarlamaya kadar tüm süreçleri değerlendirdiklerini söyledi. Önen, "Hedefe ulaşmak için gerekli temel verileri belirlemek ve bundan sonraki adımların tespit edilmesi şeklinde özetleyebiliriz" dedi.

'Fiyatı makul'

Yerli araç için belirtilen fiyatın uygun olduğunu söyleyen Çinli otomotiv devi Cherry'nin Türkiye distribütörlüğünü yapan Mermerler Grubu'nun patronu Yüksel Mermer, "Fiyatı makul. Bu fiyatla sektörü hareketlendirecektir" diye konuştu.

((Sabah – 30 Eylül))

Kaynak: sabah



--------------------------------------------------------------------------------------------
(1) Kategorisindeki Diğer Haberler :
--------------------------------------------------------------------------------------------

» (17.12.2016) 1...
» (10.12.2016) 1...
» (30.09.2011) Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısında yü...
» (30.09.2011) Yerli oto 20 binden ucuz... (Bu haberi okuyorsunuz)
» (11.01.2011) 10 OCAK 2011 BASINDA OTOMOTİV HABERLERİ...
» (02.11.2010) 2 KASIM 2010 Basında Otomotiv Haberleri...
» (31.08.2010) Dünyadaki Lastik Markaları...
» (26.08.2010) Bu da en çevreci Porsche...
» (16.08.2010) Kia ilk 10 için tüketicinin huzurunda..'...
» (16.08.2010) Tüketicinin 4x4 merakı, Üreticilerin kom...
» (13.08.2010) Genesis, E segmentinde en kaliteli otomo...
» (30.03.2010) RECALL 2010 İLK ÇEYREK RAPORU-AVRUPA...
» (11.02.2010) Toyota bozulan imajını 3 yeni adımla değ...
» (11.02.2010) "Clio 4'ü Türkiye'de üretmeniz lehinize"...
» (11.02.2010) Renault'un eylem planı meyvelerini verdi...
» (12.01.2010) Ford Connect Kuzey Amerika'da yılın tica...
» (12.01.2010) Çin, dünyanın en büyük otomotiv pazarı o...
» (12.01.2010) Mercedes Benz, pazar payını artırdı...
» (12.01.2010) Sarko’ AB’ye takıldı Clio 4 ...
» (12.01.2010) RENAULT CLİO KRİZİ...
» (07.12.2009) VOLVO 2010 MODEL 60 XC ARAÇLARINI GERİ Ç...

 
     
     
 

Yasal Uyarı | Tavsiye Et | Faydalı Linkler | Site Haritası | Bize Ulaşın | Ana Sayfa

 

Derneğimiz Dernek Üyeliği Komisyonlar e-Dergi Otomotiv Satıcıları Otomotiv Yan Sanayi Satış Bayileri ve Servisler Trafik, Sigorta, Sürücü, Yol Lastik ve Akaryakıt Bayileri