1...


« Ana Sayfa  
.
 
MAKALELER

Bayram KAZANCI tarafından 12.01.2010 tarihinde eklendi ve 1853 defa okundu.

Hesaplı Yakıt ve Elektrikli Araç Gelişimi

HESAPLI YAKIT VE ELEKTRİKLİ ARAÇ GELİŞİMİ

Geleceğin güç aktarım mekanizması için yarış Sürdürülebilir hareketlilik, gelecek birkaç yılda otomotiv sanayisi şeklini değiştirmeye başlıyor. Motor teknolojilerinin yapısı esasen uçucu yakıt fiyatları, şiddetli CO2 önlemleri ve çevreci araçlar için gittikçe artan tüketici talebindeki önemli sorular su yüzüne çıktı. Küresel otomotiv endüstrisi asıl bir soru ile yüzleşiyor; Hangi teknoloji geleceğin güç aktarım mekanizması olacak?

Otomotiv sanayisinde ekonomik gerileme seyreder. Araba üreticileri uzun dönemli başarının sırlarını arıyor. Geleceğin güç aktarımını belirleyen kritik olacak birçok bilinmeyen var. Alternatif güç aktarım mekanizmaları ne zaman önemli bir pazar payı elde edecek? Hangi alternatif teknolojiler geleceğin güç aktarım mekanizması olacak? Her bir teknolojinin riskleri ve avantajları nedir? Uzun vadeli küresel resesyon alternatif güç aktarımının gelişimini nasıl etkileyecek?

Güç Aktarım Mekanizması Görünüm

Geleceğin güç aktarım mekanizması olma potansiyeli ile başlıca birkaç alternatif teknolojiler vardır. İlk olasılık, bilinen yanma işlemi motor teknolojisinin yeniden yapılandırmadır. Bu motor yakıt tüketimini azaltmaya başlamalı-bitmeli sistemler olan doğal gaz motorları, elektrik destekli bilinen hafif hibritler ve mikro hibritler gibi çeşitli aksamları kullanır. Diğer adaylar full hibritleri içerir.

Bu elektrikli araçlar seviyeyi arttırmak için jeneratör kullanır. Diğer full elektrik seçenekleri salt elektrik ve yakıt hücreli araçlardır. Dört ana faktör alternatif güç aktarım mekanizmalarının büyümesini etkiliyor.

1-Müşteri Talebi

Müşteriler alternatif güç aktarım mekanizmaları talep ediyor. Pazar payı yalnız müşteri talebine dayandığında, çevre teknolojileri 2020’de %60 ile %80’e sahip olacaktı. Genelde, sürücüler toplam maliyetleri göz önünde bulundurur.

Yapılan Çalışmalar

A.T.Kearney küresel otomotiv sanayisinde üreticiler ve tedarikçiler için geleceğin güç aktarım mekanizması 2008-2009 çalışmasını araştırdı, analiz etti ve geliştirdi. Araştırma ekibi, yaklaşık 100 değişkenle kapsamlı bir analitik model geliştirdi. Bulgular, Güney ve Kuzey Amerika, Pasifik Asya ve Avrupa’da küresel otomotiv ekspertleri tarafından doğrulandı. Sonuç, üç potansiyel senaryonun kaynağı 2020’de güç aktarım mekanizması görünümüne geniş kapsamlı bakmaktadır.

Ilımlı değişim senaryosu, 2020’de güç aktarım mekanizması gelişimine benzetim yapıyor.

Yağ fiyatları her bir varili 128$’ dan duraksıyorsa, batarya gelişme seviyesi maliyetleri oldukça makuldür. Küresel CO2 ve diğer emisyon kontrolü yasaları çok kuralcı ve ortalama pazara sürüm süresi etkenleri epey avantajlıdır. Bu senaryo, alternatif motor teknolojileri ve pazaryeri çevresinin kabulü için bir işaret olur.

Yavaş değişim senaryosu, her bir varili 70$’ dan durgunlaşan petrol fiyatlarıyla uzun dönemli küresel resesyon negatif etkisini kararlı bir şekilde göz önünde bulundurur. Bu durum, alternatif motor teknolojisinin gelişimini gerçek bir durgunluğa sürükleyecekti.

Spektrumun diğer sonu, zorunlu değişim senaryosudur, ki petrol fiyatları birden artar, alternatif motor teknolojileri gelişimi canlanır.

Gelecek petrol fiyatlarına bakılmaksızın yakıt pilleri, yakın gelecek için güç aktarım mekanizması yarışında güçlü bir rakip olmayacak.

2-Üretici Kabiliyeti

Müşteri talebi artmasına rağmen, 2020’de güç aktarım mekanizması görünümünün tamamen elektrikli olmasını beklemek gerçek dışıdır.

Üreticilerin akımı kabul etmesine rağmen, alternatif güç aktarım mekanizmalarının değişiminin nispeten yavaş ilerlemesi yer alıyor.

Üreticiler pilot modeller başarılı olana kadar, alternatif motorları yapmaya kararsız kalırlar. Genelde yeni bir motor teknolojisi piyasaya sürdükten sonra her bir yılda yalnız %0,5 ile 1 arasında büyür.

3-Teknolojik Olgunlaşma ve Altyapı

Teknolojik olgunlaşma ve altyapı bilhassa yakıt hücreli araçlar ve elektrik üreticileri için önemlidir. Pil teknolojisinin gelişimi özellikle kritiktir. 2020’de CO2 limitinin kullanılmaya başlanması, Çin’de , Rusya’da ve Hindistan’da muhtemeldir. Bu başlangıçlar, çevre teknolojisi değişimini hızlandıracaktır. Doğal gaz altyapı gelişimi iyi bir start alamadı. Avrupa’da sıkıştırılmış doğal gaz şimdiden bütün gaz istasyonlarının %4’ten %8’ine sahiptir.

4-Sert Yönetmelik

Küresel emisyon yasaları nitrojen oksit ve CO2 gibi belirli konularda alışılagelmiş yasaların her ikisi için katılaşmaya devam edecek. CO2 limitinin kullanılmaya başlanması muhtemeldir. Uzun dönemde bu teknolojiler için Pazar talebi, hükümet müdahaleleri dışında elde edilen limitlerle garantiye alınacaktır.



--------------------------------------------------------------------------------------------
Diğer Makaleler :
--------------------------------------------------------------------------------------------

» (17.12.2016) 1...
» (17.12.2016) 1...
» (17.12.2016) 1...
» (10.12.2016) 1...
» (28.09.2011) ETHANOL - TÜRKİYE'NİN BÜYÜK PROJESİ...
» (28.03.2011) Ulaşımda Karbondioksit salınımı ve hesap yöntemi...
» (11.01.2011) Mobese'de hız tuzağı var dikkat!!...
» (17.08.2010) Yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları...
» (23.03.2010) Dev markaların elektrikli otoları Türkiye'de üreti...
» (11.02.2010) Edison, AB'ye veda ediyor...
» (11.02.2010) "Güneşsiz" güneş enerjisi...
» (11.02.2010) Egzersizden elektrik...
» (09.02.2010) EURO NCAP 5 yıldızlı araçlar...
» (12.01.2010) Hesaplı Yakıt ve Elektrikli Araç Gelişimi... (Bu makaledesiniz)
» (03.12.2009) Otomotivde Kampanyalar...
» (03.12.2009) Yaya ve Bisikletlileri Koruyan Sistem...
» (03.12.2009) Araba Satışları Kasım Ayında Arttı...
» (03.12.2009) POLO Avrupa' da yılın aracı...
» (03.12.2009) Peugeot 5008 ve 308, Euro NCAP'ten tam not aldı...
» (03.12.2009) Dünyada araç üretimi yüzde 23 azaldı...
» (03.11.2009) Honda'dan yakıt tasarrufu için yeni adım...
» (12.03.2009) AB Oto Yan Sanayi Pazarında Yeni Fırsatlar...
» (11.03.2009) Türkiye'nin Otomotivde Marka Olma Hikayesi...
» (11.03.2009) Ülkemizde "RECAL" Neden Uygulanmıyor?...
» (09.03.2009) Çevre Dostu Yakıt Hücreleri...
» (09.03.2009) Araç Güvenliğinin Birinci Kuralı...
» (10.03.2009) Yayaları Korumaya Yönelik Baskılar Artıyor...

 
     
     
 

Yasal Uyarı | Tavsiye Et | Faydalı Linkler | Site Haritası | Bize Ulaşın | Ana Sayfa

 

Derneğimiz Dernek Üyeliği Komisyonlar e-Dergi Otomotiv Satıcıları Otomotiv Yan Sanayi Satış Bayileri ve Servisler Trafik, Sigorta, Sürücü, Yol Lastik ve Akaryakıt Bayileri