1...


« Ana Sayfa  
.
 
MAKALELER

Y.KÖKSAL tarafından 09.03.2009 tarihinde eklendi ve 1854 defa okundu.

Araç Güvenliğinin Birinci Kuralı

Araçların sürüş güvenliği ancak 5 lastiğin de kalitesi ve standardı uygun olduğunda sağlanır.

Ne yazık ki Avrupa’da ve Türkiye’de üretilmiş olan kendi içinde tamir edilmiş olan ve sürüş güvenliği açısından hurdaya ayrılması gereken lastikler Türk Otomotiv tüketicisinin kullanımına sunulmaktadır.

İlk bakışta görsel olarak hiçbir farklılık göstermeyen lastiklerin bir kısmı içerisinde çelik telleri atmış, ancak tüketicinin anlamayacağı şekilde cilalanmıştır.

3. Kalite Tamir edilmiş lastikleri Türk tüketicisine satan lastik üreticilerini UYARIYORUZ!

Araçların sürüş güvenliği ancak 5 lastiğin de kalitesi ve standardı uygun olduğunda sağlanır. Bunu dikkate alan lastik üreticisi ve ithalatçıları artık OTD’nin takibinde olacak.

Otomotiv tüketicisinin en önemli paydaşlarından birisi olan lastik sektörünün kaliteli üretimi OTD tarafından sürekli desteklenecektir. Tüketiciye kalitesiz lastik sunulduğunun tesbiti halinde ise türk tüketicisi gerekli tepkiyi gösterecektir.

Trafikte kaybedilen can bizim canımız, CANIMIZ ÜZERİNDEN PARA KAZANILMASINA DUR DİYECEĞİZ.

Kamyon kazalarının %70’i lastik kaynaklı hatalar. Kayıtlara geçmiş tek bir lastik hatası yok. Tek suçlu gariban şöfor. Ne araştıran var ne de soran; tek suçlu gariban şoför. Otomotiv tüketicisinin sahibi bugüne kadar hiç olmadı.

LASTİKTE GERİ ÇAĞIRMA-RECALL
Lastik üreticileri ve ithalatçıları Türkiye’de kaç defa hata nedeniyle lastiklerini toplattırdılar. RECALL! yaptılar. Kocaman bir SIFIR, hiç mi hatalı lastik üretilip piyasaya sürülmedi.

Avrupa ve Amerika’ da üretilip piyasaya sürülen daha sonra hatalı olduğu gerekçesiyle toplatılan lastikler nereye satılıyor? Hangi ülkelere pazarlanıyor? Dünyada onlarca geri çağırmaya karşı Türkiye’de neden hiç ses çıkmıyor? Avrupa ve Amerika’da toplatılan milyonlarca lastik türk pazarına sokuluyor mu?..

OTD olarak bu soruların takipçisi olacak ve cevapları tüketicilerle paylaşacağız.

Yeni Nesil Lastik Teknolojileri

Michelin’in yeni lastikleri; Airless, Tweel ve Active Wheel’in önümüzdeki 15 yıl içerisinde kullanıma sunulması planlanıyor.

Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan bu yeni nesil lastik teknolojileri, bilinen lastik kavramlarını değiştirecek özellikler taşıyor.

Bu üç teknolojiden “Michelin Airless”, içine hava basılması gerekmeyen ve dolasıyla patlama ihtimali olmayan bir lastik türü olarak tanımlanıyor. Michelin Airless, elastik yapısı sayesinde otomobillerin güvenli ve konforlu bir şekilde kullanılmasına olanak sağlıyor. Kauçuk tabanı yüksek performanslı kompozit materyallerden yapılmış radyal yapıyla sarılmıştır. Bileşik malzemelerle oluşturulan tel kafesin kauçuk ile kaplanmasından oluşan lastiğin en ilginç özelliği ise aşındıkça kaplanabilmesi. Yüksek kaliteli radyal lastik malzemesi sayesinde de Michelin Airless teknolojili lastiklerin ömrü araç ömrü kadar uzun olabiliyor. Radyal tellerden biri ya da birkaçının zarara görmesi durumunda otomobilin durmasına gerek yoktur. Michelin Airless, özel tasarımından dolayı otomobillerin dışında iki tekerlekli araçlar içinde kullanıma uygun.

Michelin’in ikinci heyecan uyandıran lastik teknolojisi “Tweel” adını taşıyor. Michelin Airless gibi Tweel de kesinlikle havaya ihtiyaç duymuyor ve patlamıyor. Fark ise, kauçuk sırt bantının esnek jant telleriyle jantın göbeğine tutturulmuş olması. Örgülü lastik tırtılı ile pnömatik olmayan (havasız) tekerlek, merkezine doğru esnek tekerlek parmakları boyunca uzanıyor. Bu yeni teknolojinin seri üretim araçlara uygulanması uzun süre alabilecek fakat yakın gelecekte bu teknolojiyi hafif ağırlıkları olan tekerlekli sandalyeler ve askeri araçlarda görmemiz mümkün.

“Active Wheel” ise, her bir tekerleğin kendi başına bir motor gibi çalıştığı ve süspansiyon sisteminin de tekerleğin içine dahil edildiği bir lastik. Dört tekerleği olan bir araçta, normal bir otomobilde olması gereken birçok şeye gerek kalmıyor. Active Wheel teknolojili tekerlekler esas olarak elektrikli ve yakıt hücreli araçlar için tasarlanmış. Gelecekte Active Wheel teknolojisiyle donatılan yakıt hücreli ve elektrik bataryalı araçlar, vites kutusu, debriyaj, transmisyon çubuğu, kardan mafsalı gibi ekipmanları tamamen devre dışı bırakacak. Üstelik süspansiyon ve motorun tek bir tekerlek üzerinde entegre olmasından dolayı yol tutuş ve sürüş konforu gibi kalemler olumlu yönde etkileniyor. Bu teknolojinin diğer bir özelliği de istenildiği zaman iki ya da dört çekiş arasında tercih yapılabilmesi.



--------------------------------------------------------------------------------------------
Diğer Makaleler :
--------------------------------------------------------------------------------------------

» (17.12.2016) 1...
» (17.12.2016) 1...
» (17.12.2016) 1...
» (10.12.2016) 1...
» (28.09.2011) ETHANOL - TÜRKİYE'NİN BÜYÜK PROJESİ...
» (28.03.2011) Ulaşımda Karbondioksit salınımı ve hesap yöntemi...
» (11.01.2011) Mobese'de hız tuzağı var dikkat!!...
» (17.08.2010) Yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları...
» (23.03.2010) Dev markaların elektrikli otoları Türkiye'de üreti...
» (11.02.2010) Edison, AB'ye veda ediyor...
» (11.02.2010) "Güneşsiz" güneş enerjisi...
» (11.02.2010) Egzersizden elektrik...
» (09.02.2010) EURO NCAP 5 yıldızlı araçlar...
» (12.01.2010) Hesaplı Yakıt ve Elektrikli Araç Gelişimi...
» (03.12.2009) Otomotivde Kampanyalar...
» (03.12.2009) Yaya ve Bisikletlileri Koruyan Sistem...
» (03.12.2009) Araba Satışları Kasım Ayında Arttı...
» (03.12.2009) POLO Avrupa' da yılın aracı...
» (03.12.2009) Peugeot 5008 ve 308, Euro NCAP'ten tam not aldı...
» (03.12.2009) Dünyada araç üretimi yüzde 23 azaldı...
» (03.11.2009) Honda'dan yakıt tasarrufu için yeni adım...
» (12.03.2009) AB Oto Yan Sanayi Pazarında Yeni Fırsatlar...
» (11.03.2009) Türkiye'nin Otomotivde Marka Olma Hikayesi...
» (11.03.2009) Ülkemizde "RECAL" Neden Uygulanmıyor?...
» (09.03.2009) Çevre Dostu Yakıt Hücreleri...
» (09.03.2009) Araç Güvenliğinin Birinci Kuralı... (Bu makaledesiniz)
» (10.03.2009) Yayaları Korumaya Yönelik Baskılar Artıyor...

 
     
     
 

Yasal Uyarı | Tavsiye Et | Faydalı Linkler | Site Haritası | Bize Ulaşın | Ana Sayfa

 

Derneğimiz Dernek Üyeliği Komisyonlar e-Dergi Otomotiv Satıcıları Otomotiv Yan Sanayi Satış Bayileri ve Servisler Trafik, Sigorta, Sürücü, Yol Lastik ve Akaryakıt Bayileri