1...


« Ana Sayfa  
.
 
MAKALELER

Ertuğrul BEKTAŞ tarafından 03.11.2009 tarihinde eklendi ve 1961 defa okundu.

Honda'dan yakıt tasarrufu için yeni adım

Honda, sürücülerin günlük kullanım koşullarında daha fazla yakıt tasarrufu sağlamasına yardımcı olmak için yeni bir Ekolojik Sürüş Sistemi geliştirdiğini duyurdu. Bu teknoloji, 2009 ilkbaharında satışına başlanacak olan Honda’nın yeni hibrid modeli Insight’da kullanılacak. Bu sistem, yakıt tasarrufu sağlamak için üç farklı işlevi birleştiren dünyanın ilk sistemi olacak: Sürüş sırasında yakıtın daha etkin kullanılmasını sağlamak amacıyla, motoru, şanzımanı ve diğer güç aktarım organlarının parçalarını kontrol eden bir ECON Mode; sürücülere, direksiyon başında hız göstergesinin renginden yararlanarak yakıtı daha etkin kullanma olanağı veren bir kılavuz fonksiyonu; her yolculuktan sonra, sürüş teknikleri konusunda hızlı ve uzun vadeli geri bildirim sağlayan puanlama fonksiyonu. Honda, Ekolojik Sürüş Destek Sistemi’ni, müşterilerinin günlük kullanım koşullarında yakıt tasarrufunu artırmalarına yardımcı olmak için geliştirdi. Puanlama fonksiyonu, zaman içinde sürücülerin yumuşak sürüş tarzını öğrenip uygulaması ve yakıt tasarrufunu artırmasıyla, büyüyen grafik 'yapraklar’ sayesinde, kümülatif ve uzun vadeli geri bildirim sağlamakta. Puanlama fonksiyonunun görsel özelliği, sürücülerin zaman içinde sürüş becerilerinin etkinliğini kolay ve eğlenceli bir şekilde geliştirmelerini sağlamaktır. Ekolojik Sürüş Destek Sisteminin Anahtar Özellikleri 1. ECON Mode ECON Mode, yakıtın daha etkin kullanıldığı bir sürüş sağlamak için, CVT(Sürekli Değişken Şanzıman) ve motor üzerinde harmonize kontrol sağlar. Sürücüler ECON düğmesine basar basmaz sistem çalışmaya başlar ve CVT’nin harmonize kontrolü, sürekli değişken şanzıman ve motor, sürüş sırasında yakıtın daha etkin kullanılmasını sağlar. Ayrıca, ECON Mode, otomatik olarak klima ünitesinin enerji tasarruf kontrolünü sağlar, rölantide duruş süresini uzatır ve sürüş sırasında yakıtın daha etkin kullanılmasını sağlamak için yavaşlamalarda rejeneratif şarjı arttırır. 2. Kılavuz fonksiyonu Kılavuzluk Fonksiyonu, gerçek zamanlı yakıt-etkin sürüş kılavuzluğu sağlar. Yakıtın daha etkin kullanıldığı sürüş hakkındaki bilgiyi artırmak için, hız göstergesinde bir arka plan rengi olan ambiyans metre (ambient meter), mevcut sürüş koşulları hakkında sürücüyü bilgilendirir. Verimli yakıt kullanımı sağlandığı takdirde, ambiyans metre yeşili gösterir: Mavi-Yeşil renk, hafif hızlanma ve yavaşlamalarla birlikte verimli yakıt kullanımının gerçekleştirildiği anlamına gelir; mavi renk ise, aşırı hızlanma veya yavaşlamalarda aracın fazla yakıt tükettiğini gösterir. Ambiyans metre, sürücünün gerçek-zamanlı yakıt tüketim şekillerinden haberdar olmasını sağlar ve yeşil renk göstergesini korumaya çalışırken, verimli kullanımı gerçekleştirmesine yardımcı olur. Ayrıca, ambiyans metre, yalnızca hızlanma uygulamalarına değil, aynı zamanda fren uygulamalarına da yanıt vererek, verimli yakıt kullanımını destekleyen ilk fonksiyonudur. 3. Puanlama fonksiyonu Puanlama fonksiyonunun amacı, sürücülerin sürüş sırasında yakıtı daha etkin kullanmalarını ve çevreye karşı daha duyarlı bir sürüş tarzı geliştirmelerini sağlamaktır. Puanlama fonksiyonu, götergenin ortasında yer alan Çoklu Bilgi Ekranının içinde yer alır. Ekolojik Sürüş Destek Sisteminin bu bölümü, sürücünün verimli yakıt kullanım performansını ‘puanlamak’ için ağaç yapraklarından oluşan grafiği kullanılır. Kontak açıldığında, göstergede, gerçek zamanlı sürüş performansını gösteren bir skor belirir. Kontak kapatıldığında, en üst sıradaki ‘yapraklar’, henüz tamamlanan yolculuğun skorunu, göstergenin alt sırasındaki yatay çubuk ise, kümülatif kullanım performansını ifade eden 'toplam kullanım skorunu' gösterir. Toplam sonuçlar Çoklu Bilgi Ekranı aynı zamanda, sürücülerin son üç yolculuğun yakıt tasarrufu rakamlarını, anlık ve ortalama yakıt tasarrufu istatistiklerini görmelerini sağlar. Söz konusu teknoloji, ilkbaharda ilk kez Insight modeli ile tanıtıldığında, sürüş alışkanlıklarının yakıt tasarrufuna etkilerinin gerçek zamanlı olarak ve yolculuk sonrasında değerlendirilmesini sağlayan, dünyanın ilk fonksiyonu olacak.



--------------------------------------------------------------------------------------------
Diğer Makaleler :
--------------------------------------------------------------------------------------------

» (17.12.2016) 1...
» (17.12.2016) 1...
» (17.12.2016) 1...
» (10.12.2016) 1...
» (28.09.2011) ETHANOL - TÜRKİYE'NİN BÜYÜK PROJESİ...
» (28.03.2011) Ulaşımda Karbondioksit salınımı ve hesap yöntemi...
» (11.01.2011) Mobese'de hız tuzağı var dikkat!!...
» (17.08.2010) Yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları...
» (23.03.2010) Dev markaların elektrikli otoları Türkiye'de üreti...
» (11.02.2010) Edison, AB'ye veda ediyor...
» (11.02.2010) "Güneşsiz" güneş enerjisi...
» (11.02.2010) Egzersizden elektrik...
» (09.02.2010) EURO NCAP 5 yıldızlı araçlar...
» (12.01.2010) Hesaplı Yakıt ve Elektrikli Araç Gelişimi...
» (03.12.2009) Otomotivde Kampanyalar...
» (03.12.2009) Yaya ve Bisikletlileri Koruyan Sistem...
» (03.12.2009) Araba Satışları Kasım Ayında Arttı...
» (03.12.2009) POLO Avrupa' da yılın aracı...
» (03.12.2009) Peugeot 5008 ve 308, Euro NCAP'ten tam not aldı...
» (03.12.2009) Dünyada araç üretimi yüzde 23 azaldı...
» (03.11.2009) Honda'dan yakıt tasarrufu için yeni adım... (Bu makaledesiniz)
» (12.03.2009) AB Oto Yan Sanayi Pazarında Yeni Fırsatlar...
» (11.03.2009) Türkiye'nin Otomotivde Marka Olma Hikayesi...
» (11.03.2009) Ülkemizde "RECAL" Neden Uygulanmıyor?...
» (09.03.2009) Çevre Dostu Yakıt Hücreleri...
» (09.03.2009) Araç Güvenliğinin Birinci Kuralı...
» (10.03.2009) Yayaları Korumaya Yönelik Baskılar Artıyor...

 
     
     
 

Yasal Uyarı | Tavsiye Et | Faydalı Linkler | Site Haritası | Bize Ulaşın | Ana Sayfa

 

Derneğimiz Dernek Üyeliği Komisyonlar e-Dergi Otomotiv Satıcıları Otomotiv Yan Sanayi Satış Bayileri ve Servisler Trafik, Sigorta, Sürücü, Yol Lastik ve Akaryakıt Bayileri